Doorgroeien en opschalen met digital development and operations (7/7)

In het laatste onderdeel van onze digital transformation scorecard workshop behandelen we digital development and operations. Daarbij toetsen we de mate waarin een organisatie een gestandaardiseerde manier van werken heeft op het gebied van IT projecten. Ook checken we of de technische infrastructuur van dezelfde organisatie schaalbaar is. Dit zijn belangrijke graadmeters voor een organisatie die door wil groeien.

We onderscheiden de volgende levels op dit gebied:

Level 0: Er is geen standaard manier waarop nieuwe IT projecten worden geïnitieerd. De systemen die we momenteel gebruiken worden langzamer als er een significant aantal werknemers tegelijkertijd gebruik van maakt.

Level 1: De organisatie heeft een CIO, Information manager of Program manager die ervoor zorgt dat nieuwe IT projecten worden afgestemd met de overall IT strategie.

Level 2: Voor elk nieuw IT project wordt er een design-, development- en kwaliteitscontrole systeem gebruikt zodat uniformiteit gegarandeerd wordt met alle IT systemen. De IT afdeling heeft één backlog die minstens eenmaal per week wordt geüpdatet aan de hand van zakelijke prioriteiten. 90% van de software die we gebruiken wordt niet gelimiteerd door infrastructuur, waarmee wordt bedoeld dat deze gehost wordt op schaalbare cloud diensten.

Level 3: Er wordt een roadmap van de gehele organisatie onderhouden voor alle huidige IT projecten en deze wordt gedeeld met iedereen binnen de organisatie. De roadmap is uitgeprint en zichtbaar voor iedereen op kantoor.


De transformatie van Best Buy

Organisaties die zich op level 3 bevinden zijn klaar voor de toekomst en kunnen gemakkelijk opschalen en doorgroeien. Een bedrijf dat hier goed in geslaagd is is Best Buy. Tien jaar geleden zagen veel mensen (inclusief eigen personeel) het bedrijf als gedoemd. E-commerce bedrijf Amazon zou de strijd gemakkelijk gaan winnen. Maar Best Buy herpakte zich en verwacht nu een jaarlijkse groei van 3% de komende vijf jaar.

Het bedrijf verlegde de focus en implementeerde een nieuwe digitale strategie. Zo werd ook het programma met de Geek Squad uitgebreid. De Geek Squad levert in-store, online en thuis support op het gebied van technologie.

Sinds kort is gezondheidszorg daar ook een belangrijk onderdeel van. Amerika telt 50 miljoen ouderen en dat zullen er over twintig jaar 75 miljoen zijn. Dat biedt kansen waar het bedrijf handig op in speelt. Best Buy gelooft heilig in de combinatie van technologie met een menselijk aspect. Het bedrijf wil ouderen langer in hun eigen huis laten wonen door meer technologie te implementeren in huishoudens en in dringende medische hulp gevallen langs te gaan bij mensen thuis.

Geek squad
De Geek Squad

De technologie en systemen hier achter zijn volledig schaalbaar en wanneer de markt groeit zal het bedrijf dus geen moeite hebben om mee te groeien. Door haar digital development op orde te hebben zorgt Best Buy ervoor dat het klaar is voor de toekomst.

Wil je de andere onderdelen van onze digital transformation scorecard workshop nog eens teruglezen? Klik dan op een van de onderstaande links.

Op de hoogte blijven van al ons nieuws op het gebied van software? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Volg ons ook op Instagram!

BLOG

Meer weten over de laatste trends op het gebied van software development?

Klaar voor de volgende stap?

Benieuwd wat er mogelijk is of wil je gewoon even sparren? Als IT-accelerator én ondernemer kan ik je vaak al snel een stap verder helpen. Chat, bel +31 20 705 1010 of stuur me een mail.

Chat direct Stuur een e-mail
Bas Alderding
THE PEOPLE BEHIND THE STORIES