Een app als onderdeel van je strategie

Een trend bij middelgrote tot grote organisaties is om naast een CEO ook een CIO aan te stellen. Dat is een leider op het gebied van informatietechnologie. Tegenwoordig kan IT zo belangrijk zijn voor een bedrijf, dat het echt onderdeel moet/gaat uitmaken van de strategie. Gelukkig zien steeds minder bedrijven apps en software daarom ook als louter ondersteunend. Nu heeft nog ongeveer 6% multinationals een CIO in dienst, ik verwacht dat dit in de nabije toekomst de 100% aantikt.

Meer weten?

Ga het gesprek aan met Koen!

    Meerwaarde

    Het tijdperk van “een app voor de heb” of “een website als slechts een online uithangbord/marketingtool” is ten einde. Steeds meer bedrijven komen tot de conclusie dat je er veel meer mee kan/moet doen.

    Bij SevenLab zijn we van mening dat je door het ontwikkelen van een app of stukje (online) software de concurrent een stap voor kan zijn. Niet alleen op het gebied van efficiënter inrichten van processen maar juist ook bij het bieden van meerwaarde d.m.v. technologie. Het moet onderdeel vormen van het totale product, de service en de strategie.

    In het kort: geef klanten beter inzicht, maak je eigen leven makkelijker door eenvoudig stuurinformatie te ontsluiten, maak medewerkers gelukkig met minder administratie, biedt extra onderscheidende diensten/producten aan die de concurrent niet heeft.

    Een voorbeeld

    Hieronder twee voorbeelden die het bovenstaande verhaal illustreren. Deze voorbeelden komen bij ons uit de praktijk, deze hebben we reeds uitgedacht tot complete concepten (hieronder heel beknopt beschreven). Hieronder staat hoe deze kunnen bijdragen aan de strategie.

    App voor uitzendbureau

    Concept:
    App waarbij medewerkers kunnen inloggen en hun uren kunnen bijhouden. Klanten kunnen deze uren vervolgens accorderen/goedkeuren.

    Strategie:
    Wij bieden klanten optimaal inzicht en controle door een app aan te bieden die de mogelijkheid geeft tot inboeken en accorderen van uren die onze medewerkers maken.

    App voor zonnestudio

    Concept:
    App waarbij zonnestudio bezoekers een zonnedagboek kunnen bijhouden, al dan niet gekoppeld met de bestaande backoffice systemen (bevatten soms al informatie over zongedrag). De app laat op basis van een gebruikersprofiel een gepersonaliseerd dashboard zien waarin een advies staat over de opgebouwde vitamine D, de te maken zonuren en de maximale zonuren.

    Strategie:
    Wij willen onze klanten voorzien van het beste advies op het gebied van zonnen, dit doen wij door informatie vanaf onze zonnestudio’s te koppelen met een app die realtime advies geeft over de opgebouwde vitamine D, de benodigde zonuren en veilig zonnen.

    Conclusie

    Integreer informatietechnolgie in je strategie en behaal je concurrerend voordeel met IT. Biedt extra diensten, help klanten beter, geef ze meer inzicht, stel ze sneller op de hoogte of verbeter interne processen.