Case study

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

Scroll &
discover more

Platform om interne en externe communicatie te organiseren en structureren

Thumbnail

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) is een Nederlandse overheidsinstelling die zich inzet voor schoon en gezond oppervlaktewater en veilige (vaar)wegen en de bescherming van het land tegen het water, wateroverlast en watertekort. Hiervoor heeft dit waterschap nauw contact met andere instanties, zoals Rijkswaterstaat, de Provincie Noord-Holland, de gemeenten en het drinkwaterbedrijf, en andere betrokkenen zoals agrariërs, ondernemers, bewoners, sportvissers, schaatsers en natuur- en terreinbeheerders. Dit betekent dat medewerkers contact hebben met veel verschillende stakeholders voor meerdere projecten. HHNK benaderde 7Lab om het relatiebeheer verder te professionaliseren door zowel de informatie en verslaglegging te organiseren en structureren in een centraal digitaal platform.

Proces

Discover

Om het relatiebeheer te optimaliseren zijn we gestart met het uitvergroten van elke interactie om de specifieke uitdagingen en kansen te bepalen. Dit resulteerde in een extensief overzicht van het relatiebeheer en mogelijke digitale oplossingen. Om dit samen te brengen tot een allesomvattend platform hebben we besloten een UX onderzoek te starten.

Design

Ondanks dat het aantal gebruikers zich beperkte tot de medewerkers die veel met externe partijen overleggen, was het een uitdaging om een design te maken dat aan alle uiteenlopende gebruikersbehoeftes voldoet. Onze UX Designer heeft een uitgebreid en persoonlijk onderzoek gedaan om alle verschillende werkwijzen van de betrokken medewerkers in het ontwerp te verwerken. Met de inzichten uit meerdere interviews, werkbezoeken en tests is er een ontwerp gerealiseerd dat aansluit bij elke gebruiker.

Build

Het platform is uitgewerkt tot een Progressive Web App met het Laravel en VueJS Framework. Om het platform op meerdere platformen beschikbaar te maken hebben we Ionic toegepast. De grootste uitdaging in dit project was de beveiliging. Omdat er sprake is van persoonlijke en gevoelige data en informatie hebben we er voor gezorgd dat de digitale omgeving zeer goed beveiligd is.

Grow

De gebruikers zijn erg tevreden met het eindresultaat. Na oplevering was de grootste uitdaging dat de gebruikers de app integreren in hun werkzaamheden. Hiervoor bieden wij begeleiding en trainingen. Er zijn gesprekken over mogelijke uitbreiding van de functionaliteiten en doorontwikkeling.

Next up

Workboost

Workboost is een nieuwe applicatie die in het leven is geroepen om het ontwikkelproces dat professionals, zoals leraren, (loopbaan)coaches en consultants, met hun klanten doorlopen leuker, sneller en effectiever te maken. Tegelijkertijd krijgt de werkgever een inzichtelijk overzicht van de vooruitgang.

Case study

Laten we (digitaal) een kopje koffie drinken!

Benieuwd wat er mogelijk is of wil je gewoon even sparren? Als IT Accelerator kunnen we je snel een stap verder helpen. Via onderstaande tool kun je direct een videocall inplannen voor een korte kennismaking.

Plan een videocall
THE PEOPLE BEHIND THE STORIES