Case study

VKG Keurmerk

App om de volledige keten voor kunststof kozijnen te volgen

Wat we hebben bereikt.

Door de gehele keten op het gebied van kunststof kozijnen te integreren werken betrokken partijen beter samen. De fabrikant maakt een project aan, de monteur levert op via een app en de klant ontvang een uitgebreid garantie certificaat. Elke stap van het proces wordt gewaarborgd.

The big picture

De VKG-app en webapplicatie bieden een platform waarmee ketenpartners beter kunnen samenwerken. Het gehele proces is daardoor gewaarborgd en klanten kunnen zeker zijn van een gecertificeerd kozijn van maximale kwaliteit.

Dit waren de doelen.

Totale ketenintegratie

Via het platform worden alle partijen die het VKG-keurmerk hanteren met elkaar verbonden. Betrokkenen weten precies wat er met een kunststof kozijn gebeurd. Gegevens hoeven maar één keer te worden vastgelegd.

Waarborgen kwaliteit certificering

Omdat een transparant proces wordt gehanteerd binnen de app en software, kan iedereen volgen welke stappen zijn uitgevoerd. Alleen wanneer alle stappen zijn volbracht wordt een volwaardig certificaat afgegeven.

Integratie bestaande systemen

Om te voorkomen dat fabrikanten en monteurs dubbele gegevens moeten vastleggen is een koppelstuk (API) opgezet. Deze API maakt het voor een IT-afdeling mogelijk om gegevens uit te wisselen met het VKG-platform.

Verhogen zichtbaarheid keurmerk

Vanuit VKG is het belangrijk dat haar leden vaker in contact komen met het keurmerk. De software draagt niet alleen bij aan de kwaliteit, maar ook aan de zichtbaarheid van het merk.

1500+

installateurs maken gebruik van de app.

20

gevelfabrikanten aangesloten.
Next up

KLM

Zonder problemen met 35.000 medewerkers wereldwijd een update van de KLM-nieuwsapp downloaden? Geen probleem voor onze ervaren dev-ops engineers.

Door gebruik van Docker kon binnen no-time worden opgeschaald naar hoge volumes traffic. Lees er meer over in deze case. 

Case study
ONZE KLANTEN EN AMBASSADEURS
THE PEOPLE BEHIND THE STORIES